Thursday, March 17, 2011

I Do Not Know - Ich weiß nicht

To keep myself busy, I have been studying German.  So I wrote some poetry in German.  It's entitled: "I do not know."

Oh mein Gott, meine Hand halten.
Ich bin schwach.
Ich kann es nicht ertragen.
All meine Kraft
Hat davongeflogen.
Wo bist du,
Oh mein Gott?
Sie sind versteckt von mir?
Sie sind böse auf mich?
Ich weiß, dass ich einige schlechte Entscheidungen getroffen
In meinem kurzen Leben,
Aber bitte nicht zu bestrafen, meine Kinder für diese.
Halte mich, Himmlischer Vater,
Halt mich jetzt wie nie zuvor.
Ich weiß nicht, wo Du nimmst mir.
Ich weiß nicht, welchen Weg zu gehen auf.
Ich weiß nicht, welchen Weg sich zu drehen.
Ich weiß nicht, welche Stimme zu vertrauen.
Aber ich weiß, dass Sie sicher sind Vertrauen,
Mein Vater im Himmel.
Ich weiß einfach nicht, was du tust.
Ich weiß nicht, warum muss ich diese Schmerzen leiden.
Rette mich, Vater, rette mich aus dieser Agonie.
Ich weiß nicht, was jetzt passierst.
Oh my God, hold my hand.
I am weak.
I cannot stand.
All of my strength
Has flown away.
Where are you,
Oh my God?
Are you hiding from me?
Are you angry with me?
I know that I have made some bad decisions
In my short life,
But please do not punish my children for this.
Hold me, Heavenly Father,
Hold me now as never before.
I do not know where You are taking me.
I do not know which road to walk upon.
I do not know which way to turn.
I do not know which voice to trust.
But I do know that You are safe to trust,
My Father in Heaven.
I simply do not know what You are doing.
I do not know why I must suffer this pain.
Save me, Father, save me from this agony.
I do not know what happens now.

No comments:

Post a Comment

You can comment or ask a question ANONYMOUSLY if you don't feel comfortable revealing your identity!